Dobry kontakt z Leadem to podstawa, aby z Leada zrobić klienta. I to nie potencjalnego klienta, ale realnego. Jednak do tego potrzebujesz nie tylko czasu czy dobrej oferty, ale przede wszystkim odpowiedniego kontaktu.

Najczęstszą formą kontaktu z leadami sprzedażowymi jest wiadomość mailowa. Możesz ją wysłać o każdej porze z dowolnego miejsca i co najważniejsze – jest ona całkowicie bezpłatna.

JAK WYSYŁAĆ WIADOMOŚĆ DO LEADÓW?

Systematycznie – jeśli Leady systematycznie będą dostawać od Ciebie wiadomość, to przyzwyczają się do Twojej obecności. Dzięki temu nie będą irytować je Twoje maile i nie uznają ich za spam. Dodatkowo możesz dać Leadom opcję wyboru, jak często chcą od Ciebie dostawać maile. Zdobędziesz w ten sposób ich przychylność i pokażesz się jako firma, która szanuje czas Leadów.

Spersonalizowanie – kiedy tworzysz formularz do wypełnienia, warto abyś zadbał o to, aby można było wpisać tam nie tylko mail, ale również imię. Tym sposobem wiesz, kto jest po drugiej stronie. Ułatwia Ci to bezpośredni kontakt z Leadami. Możesz wtedy maksymalnie spersonalizować wiadomość i Leady pozbywają się wrażenia, że maile wysyłane są automatycznie.

CO POWINNA ZAWIERAĆ DOBRA WIADOMOŚĆ?

  • Konkretne informacje – Leady, logując się na Twojej landing page oczekują od Ciebie czegoś w zamian. Zostawiając Ci swój adres (a czasami i więcej danych) chcą, abyś odesłał im coś, co na pewno go zainteresuje. Dlatego już na samym początku warto za samo logowanie dać im treści dostępne tylko dla osób zalogowanych. Możesz też pokusić się o krótką ankietę, w której Leady określą jakimi treściami są najbardziej zainteresowane.
  • Podpis osoby wysyłającej – im bardziej spersonalizowana postać maila tym lepiej. Dlatego warto abyś zatroszczył się o możliwość wrzucenia do maila podpisu konkretnej osoby. Najlepiej, aby był to podpis odręczny. Stwarzasz wokół siebie otoczkę nie tylko realnej osoby, ale również kogoś, kto poświęca swój czas na wysłanie wiadomości do Leadów.
  • Grafikę/zdjęcia – nie od dziś wiadomo, że obraz rejestrujemy szybciej niż tekst. Szczególnie jeśli tekstu jest bardzo dużo. Przy pomocy odpowiednich programów graficznych i oczywiście odpowiednich osób możesz tekst przerobić na grafikę, którą Twoje Leady przyswoją dużo szybciej aniżeli długą treść.
  • Konkretne pytania – chcąc podtrzymać kontakt z Leadami, a w późniejszym czasie przerobić Leady na klientów, musisz dowiedzieć się o nich jak najwięcej. Dlatego warto zadawać Leadom pytania. Jednak muszą być one konkretne. Takie pytania dadzą Ci konkretną i precyzyjną odpowiedź.

TEGO UNIKAJ

  • Dużo treści – zbyt dużo ilość tekstu przytłoczy Leady. Najlepszym wyjściem jest optymalne skrócenie tekstu. Warto, abyś zastosował podrobienia, wyróżnienia i wypunktowania. Leady przeczytają wtedy najważniejsze fragmenty tekstu, ale będą wiedział czego dotyczy całość.