Określenie wartości panujących w firmie wydaje się rzeczą dość oczywistą, dlatego warto wprowadzić to w swoim przedsiębiorstwie. Pomaga to nie tylko usprawnić działanie firmy, ale również współdziała w określaniu wspólnych celów.

STAŁOŚĆ JEST PRIORYTETEM

Każde działanie podejmowane w firmie musi być zgodne z ustalonymi zasadami. I nie ma tu znaczenia czy jest to rozmowa kwalifikacyjna z potencjalnym pracownikiem czy ocena działania obecnego pracownika. Wartości muszą pozostać niezmienne i niezależnie od sytuacji trzeba się nimi kierować. Skoro najważniejsza osoba w firmie zaakceptowała te wartości to nie może działać w sprzeczności z nimi z jednego prostego względu. Daje wtedy zły przykład pracownikom, którzy również mogą zaprzestać ich przestrzegania.

JAK OKREŚLIĆ GŁÓWNE WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Ale jest kilka czynników, dzięki którym stanie się to prostsze:
zaangażuj w proces określania wartości wszystkich pracowników firmy – niech każdy wypowie się w kwestii priorytetów jakie powinno mieć dane miejsce pracy,
nie spiesz się – proces określania głównych wartości formy może trwać kilka dni, tygodni a nawet miesięcy,
nie nastawiaj się na określoną liczbę – w tym przypadku nie liczy się ilość ale jakoś.

CO DAJE NAM OKREŚLENIE GŁÓWNYCH WARTOŚCI FIRMY?

Niektóre firmy nie określają żadnych wartości i mają się dobrze. Dobrze, ale tylko pozornie. Określenie czegoś zawsze dawało lepsze rezultaty. Dzięki określeniu tego, co jest dla Was ważne, bez problemu wiadomo, w jakim kierunku należy dążyć.

Kiedy już razem ze swoim zespołem ustalisz wartości to nie zapominaj o nich. Możesz je zapisać na tablicach pracowników, na ścianie czy gdzie masz miejsce. Pracownicy będą je ciągle widzieć i automatycznie działać zgodnie z nimi. A dodatkowo dobrze dobrane miejsce ich zapisania wprowadzi nowoczesny design do Twojego biura.