Jak już pewnie się domyślasz, generowanie leadów nie należy do rzeczy najłatwiejszych. Poświęcasz na to wiele czasu, a efektów nie ma. Bywa i tak. Dlatego ja Lead podpowiem Ci, co musisz zrobić, aby skutecznie zapełnić swój lejek sprzedażowy tylko gorącymi leadami.
ZAŁÓŻ BLOGA FIRMOWEGO
Obecnie coraz więcej firm zakłada swojego bloga i dzięki temu poszerza swoją bazę odbiorców. Twoja firma również powinna posiadać takiego bloga. Sprawa wydaje się oczywista, jednak wielu o tym zapomina. A Leady lubią, gdy dostarcza się im fachową wiedzę na dany temat. W momencie, gdy na blogu będziesz udostępniał odpowiednie dla nas treści, to my z chęcią będziemy zostawiać Ci swoje dane.
WEZWIJ DO DZIAŁANIA
Daj Leadom szansę i nawiąż z nimi kontakt. Nie potrzebujesz do tego jakichś skomplikowanych formuł czy treści. Wystarczy, że pod danym artykułem zapytasz je o coś, a one z chęcią odpowiedzą. Taki bezpośredni kontakt pokaże im, że są dla Ciebie ważne. A skoro są dla Ciebie tak ważne, to tym bardziej dadzą Ci swoje dane.
DAJ RÓŻNORODNOŚCI
Udostępniaj treści w różnorodnej formie. Nie zawsze musi to być tekst. Może to być infografika, która pokaże nam schemat działania albo poradnik w formie filmiku. Nie zamykaj się na jedną formę, bo Leady są bardzo różnorodne i potrzebują różnych form przekazu. Dlatego postaraj się jeden temat pokazać w formie graficznej a inny w formie filmiku. Dopasuj się do Leadów, a wkrótce staną się one Twoimi klientami.
MIEJ I DBAJ O SWOJE SOCIAL MEDIA
Obecnie podstawową formą komunikacji są social media. Udzielamy się w nich, rozmawiamy ze znajomymi i przekazujemy sobie treści znalezione w Internecie. Dlatego Leady oczekują od firmy obecności przynajmniej w podstawowych social mediach np. Facebook, Instagram i Twitter. Oczywiście regularnej obecności. Jeśli przygotujesz odpowiednio firmowe profile, to Leady będą nie tylko napływać do Twojej bazy Leadów, ale też polecać Twoje treści innym Leadom co przyczyni się do całkowitego zapełnienia lejka sprzedażowego.
STWÓRZ ODPOWIEDNI FORMULARZ
W przypadku dobrze sprecyzowanego formularza jest większa szansa na to, że czytelnik postanowi zostać naszym Leadem. Dlatego zadbaj nie tylko o odpowiednią ilość pól do wypełnienia, ale również o odpowiednią oprawę graficzną takiego formularza. Na początku nie proś Leada o zbyt dużo danych. Leady bardzo tego nie lubią. Jeśli dopracujesz swój formularz, Lead poczuje się zachęcony i jego pierwszym odruchem będzie wpisanie swoich danych.