Kwalifikacja leadów jest podstawową rzeczą, którą powinieneś zrobić przed rozpoczęciem procesu sprzedaży. Pozwoli Ci to na uniknięcie sytuacji, w której zajmujesz się bezużytecznym Leadem. Kluczowym rozwiązaniem w tej sytuacji jest odpowiednia oraz bieżąca segregacja napływających Leadów. Z pozoru wydaje się, że jest to czasochłonne zadanie. Jednak oszczędzi Ci to cenny czas w momencie kontaktu z potencjalnymi klientami.

6 KROKÓW DO ODPOWIEDNIEJ KWALIFIKACJI LEADÓW

W momencie, gdy posiadasz już odpowiednio spersonalizowany newsletter, sprawa wydaje się maksymalnie uproszczona. Jednak nie możesz za pierwszym razem wymagać zbyt wielu informacji od swojego subskrybenta z prostego powodu – zniechęcisz go i opuści stronę bez podania swojego adresu. Dlatego musisz działać spokojnie i rozważnie, a Leady same do Ciebie przyjdą.

Krok pierwszy – poproś o e-mail i ewentualnie imię
Aby potencjalny klient nie zamknął od razu Twojego formularza nie możesz wymagać od niego zbyt wiele. Prostota w kwestii formularza jest rzeczą konieczną. Dlatego dwa pola całkowicie wystarczą. Poproś o e-mail i imię.
Aby potencjalny klient nie zamknął Twojej strony, nie możesz od początku wymagać od niego wielu informacji. Na początek wystarczy e-mail i ewentualnie imię. Lead, zostawiając Ci swój adres, oczekuje, że w wiadomości zwrotnej dostanie to, po co do Ciebie przyszedł. Dlatego powinieneś mu to dać. Dodatkowo imię jest dla Ciebie ułatwieniem. Możesz wtedy w e-mailu zwrócić się bezpośrednio do konkretnej osoby. Na pewno wpłynie to pozytywnie na Twój wizerunek.
Krok drugi – ankieta
Skoro ktoś zapisał się do Twojej subskrypcji, to ma w tym jakiś cel. Niestety, niektórzy zapisują się w celu otrzymania darmowych materiałów na dany temat. Dlatego aby wyeliminować takie osoby, warto abyś po jakimś czasie podesłał krótką i przejrzystą ankietę do wypełnienia. Dzięki temu dowiesz się więcej na temat Twojego potencjalnego klienta. Będziesz wiedział, komu zależy na utrzymaniu Twojej subskrypcji. Wyeliminujesz Leady, które tylko zajmują miejsce w Twojej bazie.
Krok trzeci – prośba o kontakt
Często bywa tak, że nie jesteś w stanie wygenerować treści, które w 100% odpowiadałyby Twojemu odbiorcy. Dlatego warto poprosić swojego subskrybenta o napisanie, jakie treści są jego głównymi zainteresowaniami. Aby maksymalnie ułatwić mu zadanie, możesz to zrobić w postaci ankiety. Tym sposobem dostaniesz od Leada takie informacje, dzięki którym stworzysz spersonalizowaną treść.
Krok czwarty – określenie profilu zawodowego subskrybenta
Posiadając już pewny zasób informacji o swoim Leadzie warto pójść o krok dalej. Posługując się po raz kolejny ankietą, zapytaj się Leada o branżę w jakiej działa albo i nawet o dokładny zawód jaki wykonuje.
Krok piąty – wysłanie oferty
Znając już preferencje Twojego Leada oraz jego zawód, możesz bez problemu przygotować dla niego spersonalizowaną ofertę. Jest to ten etap, w którym potencjalność zmienia się na realność, więc dokładnie przeanalizuj preferencje klienta i wybierz z oferty to, co całkowicie spełnia jego oczekiwania.
Krok szósty – podanie odpowiedniego kontaktu
W ofercie musisz podać kontakt do osoby, która jest odpowiedzialna nie tylko za stworzenie oferty, ale za działania sprzedażowe. Dzięki temu otoczysz klienta opieką. W przypadku chęci skorzystania z propozycji, będzie miał do dyspozycji osobę, która zawsze mu pomoże.
Często bywa tak, że naszymi subskrybentami są właściciele firm, którzy są zainteresowani naszą ofertą, jednak najpierw chcą nas sprawdzić. Nie ma w tym nic dziwnego. Dlatego nie warto zaniedbywać naszych subskrybentów. Trzeba utrzymywać z nimi możliwie najbardziej spersonalizowany kontakt i dawać im treści, które są przez nich pożądane.