Nie ma jednego uniwersalnego sposobu, dzięki któremu Twoje generowanie Leadów stanie się szybkie, proste i skuteczne. Za to istnieje kilka sposobów, które po wprowadzeniu dają efekt w postaci napływających Leadów do Twojej bazy. Biorąc pod uwagę profil działalności oraz zakres oferty łatwo będzie wybrać coś, co przyciągnie do Ciebie Leady.

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

Nie od dziś wiadomo, że Internet zdominował komunikację międzyludzką. Coraz więcej rzeczy jesteśmy w stanie załatwić przez komputer. Dlatego trzeba to wykorzystać w procesie budowania swojej marki. Posiadając firmę ze stroną, a nawet blogiem, nie zawsze trafimy do wszystkich. Dlatego warto mieć Facebooka, na którym będziemy dzielić się na bieżąco treścią. Dzięki udostępnieniom możemy trafić do osób, które mogły nawet nie zdawać sobie sprawy z istnienia takiej firmy, ale zainteresuje ich nasza treść i nasz kontent. To samo tyczy się Twittera. Wprawdzie nie mamy tam dużego pola do popisu ze względu na ograniczenie znaków, ale dzięki hasztagom możemy w kilku słowach określić sens naszego wpisu. Oczywiście wpis taki musi zawierać link do naszej strony. Ponadto można pokusić się o posiadanie wielu innych social mediów, ale muszą być one dopasowane do profilu działalności.

POLECANIE KLIENTÓW

Mając już pewną określoną bazę leadów ciągle pozyskujemy nowych różnymi sposobami. Jednym z nich jest polecanie. Oczywiście polecać firmę będą zadowoleni klienci, dlatego warto zadbać o najwyższy standard i najwyższą jakość obsługi. Jeden zadowolony klient przyciągnie do nas kolejnych. Dodatkowo jeśli istnieje taka możliwość, możemy poprosić klienta o umieszczenie na swojej stronie naszego logo.

ZAPEWNIANIE ODPOWIEDNICH TREŚCI

Jeśli użytkownik dostanie to, czego szuka na dany temat to istnieje większe prawdopodobieństwo, że poda nam swój adres. Dzięki temu dostanie „pod nos” pożądane treści bez konieczności ponownego wyszukiwania adresu firmy. Warto też co jakiś czas dawać czytelnikom ankietę (krótką ale precyzyjną) do wypełnienia na temat preferowanych treści. Dzięki temu łatwo poznamy ich oczekiwania. Dowiemy się też, jakie treści są w kręgu ich zainteresowań. Tym sposobem łatwiej będzie nam dobierać odpowiednie treści dla konkretnych odbiorców.

ZOSTAWIENIE SWOICH DANYCH KONTAKTOWYCH NA INNYCH STRONACH

Nie chodzi tutaj o spam, ale o podsyłanie konkretnych linków na np. forach. Wystarczy wyszukać kilku for tematycznych, których tematyka odpowiada naszej działalności. Jeśli trafimy na jakiś problem, który jest omawiany na danym forum to nie stoi nic na przeszkodzie, żebyśmy jako rozwiązanie podrzucili link do naszego artykułu. Tym sposobem osoby zainteresowane daną tematyką wejdą na bloga i być może zostaną tam na dłużej.

OBECNOŚĆ NA TARGACH I KONFERENCJACH BRANŻOWYCH

Żeby nie wypaść z branży i na bieżąco być w temacie, trzeba uczestniczyć w (może nie wszystkich) wydarzeniach związanych z naszą działalnością, ale w tych najważniejszych jak najbardziej. Dzięki temu damy się w ogóle poznać i jest to duża szansa na zdobycie klientów, którzy często robią rozeznanie firm na takich targach. Warto na takie targi wysyłać osoby wyspecjalizowane i znające się na temacie. Będą mogły wtedy udzielić potencjalnym klientom wszelkich potrzebnych informacji na temat profilu działalności firmy.

WZAJEMNA PROMOCJA

Jeśli Twoja firma wykonała usługę dla innej firmy, warto byłoby poprosić o umieszczenie logo na stronie internetowej. Oczywiście po naszej stronie jest również umieszczenie logo firmy, z którą współpracujemy. Taka obopólna promocja może przynieść tylko korzyści. Nasi potencjalni klienci mogą się sugerować tym, z kim do tej pory współpracowaliśmy i może to mieć wpływ na to, czy podejmą z nami współpracę.